زمانی که مجیدی توانست عنایتی هم می تواند | یا سرمربی تاپ بیارید یا سرمربی تاپ بسازید

عنایتی

رهبر سابق استقلال گفت: وقتی فرهاد مجیدی در استقلال موفق شد چرا هیچ ایرانی دیگری مثل رضا عنایتی نتوانسته به این موفقیت دست پیدا کند.

عنایتی
عنایتی

زمانی که مجیدی توانست اسپانسر یک خارجی یا اجلاس ایرانی باشد
سادیک پرمازیر بازیکن و کاپیتان سابق استقلال در گفت و گو با خبرورزشی درباره وضعیت مربیگری استقلال و استعفای جواد نکونام از سرمربیگری این تیم صحبت هایی کرد.

آیا می دانستید ناکونام با انتشار متنی با استقلال موافقت کرد؟

من فکر می کنم هرکسی حق انتخاب دارد که در مسیری که با افکارش انتخاب کرده است حرکت کند. جواد نکونام هم در زمان بازی فوتبالیست باهوشی را نشان داد. انتخاب های او همیشه درست بوده است و به همین دلیل توانسته به بالاترین سطوح فوتبال صعود کند و سال ها در لالیگا حضور داشته باشد. تا حالا باید دو چهار تا با خودش ساخته باشد و تصمیم خودش را گرفته باشد.

فکر می کنید او چنین پیشنهادی را رد می کند؟

همه روی ایده های خود کار می کنند. ناکونام مطمئناً می‌خواست با تعهدش به فولاد و البته اهدافش به جایی برسد که به آن رسیده بود.

در مورد انتخاب رضا عنایتی صحبت می کنید؟

مجیدی
مجیدی

وقتی فرهاد مجدی به طور مستقل موفق شد وینفرید شفر کاری انجام دهد و استرمچیونی شکست خورد، چه اشکالی دارد که این فرصت را به رضا عانیاتی بدهیم؟ رادا در گذشته ثابت کرده است که توانایی های مربیگری دارد. حالا چون نه با استقلال و نه با هیچ تیم دیگری قهرمان لیگ نشده است، دلیلی ندارد که در استقلال موفق نشود.

آنیاتی چگونه در استقلال موفق می شود؟

البته باید شرایطی برای او فراهم شود. از طرفی باید باهوش باشد و بداند برای موفقیت در تیمی مثل استقلال چه کاری می توان انجام داد. البته او در دوران فوتبالش هم ثابت کرد که فوتبالیست سخت کوشی است و پاپ را به راحتی نمی کشد. او اگر مثل مجیدی عمل کند قطعا می تواند در تمرینات استقلال موفق باشد.

می توانید در مورد آن بیشتر توضیح دهید؟

یکی از رموز موفقیت فرهاد مجیدی، به خدمت گرفتن مربی باتجربه و مطرح جهانی چون گابریل پین بود. اگر یک فرد لاغر می خواهد در استقلال موفق شود باید فرد مناسبی را در کنار خود انتخاب کند. کسی که نیمکت های تمرینی تیمش را تقویت کند.

اما این روزها گفته می شود عنیاتی احتمالا به عنوان دستیار در کنار یک مربی خارجی ایستاده است. تو در مورد آن چه فکر می کنی؟

اگر یک خارجی را به استقلال می آورند باید خارجی مثل استراماچونی، شفر یا برانکو باشد. چه کسی می تواند به استقلال برسد؟ اما اگر کسی می آید که نمی تواند، بهتر است نیاید. فقط می آید و پنجره انتقال به استقلال و دیگر مسائلی که استقلال را مختل می کند، می بندد. بنابراین فکر می‌کنم اگر می‌خواهیم مربی خارجی بیاوریم باید بهترین مربی خارجی را بیاوریم و در غیر این صورت می‌توانیم مربیان داخلی خود را از یک مربی برجسته ایرانی استخدام کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید