تاریخچه لوگوی پرسپولیس به همراه دانلود آن
باشگاه پرسپولیس بهعنوان پرطرفدارترین و محبوبترین باشگاه فوتبال ایران و آسیا، از زمان تأسیس تا به امروز، لوگوی خود را تغییر داده است. در این مقاله به بررسی تاریخچه لوگوی باشگاه می پردازیم. توسعه آن را مطالعه می کنیم. در نهایت به نشانه شناسی طراحی لوگوی آن می پردازیم. همچنین می توانید به راحتی هر یک از لوگوهای مورد نظر خود را دانلود کنید. تنها کاری که باید در موبایل خود انجام دهید این است که انگشت خود را روی لوگوی مورد نظر قرار دهید و روی گزینه دانلود تصویر کلیک کنید. کافی است روی لوگوی مورد نظر در رایانه خود کلیک کنید و گزینه ذخیره و دانلود تصویر را انتخاب کنید.
تاریخچه آرم پرسپولیس
تنها تغییر عمده در این لوگو تبدیل 5 حلقه المپیک به 3 حلقه بود. با تغییرات بعدی در لوگو، طراحان به سادگی یک دایره را حذف کرده و به عنوان یک قاب اضافه می کردند و گاهی فونت و کلمات لوگو تغییر می کردند. حتی لوگوی نهایی پرسپولیس در سال 92 طراحی شد.
در آخرین نشان تخت جمشید دایره دور سردیس اکنون سه بعدی، نامرئی و به شکل محافظ بسته شده است. سطح جام کمی باریکتر و بلندتر شده است و به این لوگو نام فارسی پرسپولیس و سپس نام لاتین باشگاه و همچنین تاریخچه ایجاد برند اضافه شده است.
درباره برند پرسپولیس
برند پرسپولیس که همه ما برای تیم فوتبال جوانان با آن آشنا هستیم، در واقع یک باشگاه فرهنگی و ورزشی است که از تیم های دیگری مانند تیم فوتبال بانوان، امید، نونهالان، جوانان و همچنین تیم B یا آماتور تشکیل شده است.
این باشگاه فوتبال در ژانویه 1963 توسط علی عبده (مالک یک باشگاه بولینگ گمشده) در پایتخت ایران تأسیس شد. تیم فوتبال پرسپولیس با حضور در لیگ خلیج فارس و ادامه افتخار آفرینی در لیگ برتر انگلیس به یکی از معروف ترین و پرافتخارترین برندهای ورزشی ایران تبدیل شده است.
این برند که گاه با نام هایی مانند ارتش سرخ، سرخ ها، سرخ ها و سرخ ها شناخته می شود، رنگ قرمز را نماد معروف خود کرده است و همه ایرانی ها زمانی با دیدن رنگ قرمز به یاد برند پرسپولیس افتادند.
این برند در طول تاریخ ایران دستخوش تغییرات زیادی شده و از انقلاب 57 صاحبان زیادی را به خود دیده است، اما همواره دو ویژگی اصلی را حفظ کرده است، قرار گرفتن در لیست لیدرهای لیگ و علاوه بر رنگ قرمز.
برند پرسپولیس برندی شناخته شده در انظار عمومی است، اما اگر به تاریخچه لوگوی پرسپولیس و بنیانگذاران آن نگاهی بیندازیم، می توان به تاثیرات مقامات ارشد و سلطنتی در طراحی این برند پی برد. .
امروزه برند پرسپولیس بهعنوان یکی از پرطرفدارترین تیمهای ورزشی آسیا شناخته میشود و در بین تیمهایی مانند دالیان چینی و الهلال عربستان محبوبترین است.
پیشنهاد ویژه:
برای خرید لباسی بچه گانه پرسپولیس با تخفیفات ویژه و دریافت هدیه ماسک پرسپولیسی کلیک کنید.
تاریخچه آرم Parapolis
حالا که صحبت از باشگاه پرسپولیس شد، بد نیست با هم تاریخچه نشان پرسپولیس را بررسی کنیم. پس از تأسیس باشگاه پرسپولیس در سال 1342، گروه های حاضر در این باشگاه با لباس ها و پرچم های مزین به نماد فروهر در انظار عمومی ظاهر شدند.
اگرچه حساب ها در مورد تاریخ دقیق طراحی این لوگو تقسیم شده است و برخی آن را مربوط به 5 سال پس از ایجاد برند می دانند و برخی دیگر طراحی آن را تداخل با ایجاد برند می دانند، توافق وجود دارد که اولین نمایش لوگوی پرسپولیس
این آرم که البته نمی توان آن را دقیقاً علامت تجاری تلقی کرد، نقش فروهر (نیروی حیات معنوی در آیین زرتشتی که به صورت مردی با بال های پهن و حلقه ای در دست به تصویر کشیده شده است) را در قاب گلبرگ نشان می داد. نام از تخت جمشید با فونت فارسی بزرگ است که بالای آن دیده می شود.
در پایین این قاب با حروف لاتین کلمه باشگاه ورزشی پرسپولیس با تاکید بر کلمه پرسپولیس حک شده است. یکی از ابداعات به کار رفته در طراحی این نشان تاریخی تخت جمشید، استفاده از رنگ سفید در زمینه قرمز بود که معنویت پروهر را بیش از پیش نمایان کرد. برخی فروهر را یادآوری از تیم شاهین می دانند که زمینه ساز تاسیس برند پرسپولیس بود.
لوگوی پرسپولیس
این باشگاه ورزشی پرطرفدار تغییرات قابل توجهی در مدیریت و همچنین نام و نشان خود داشته است. در زیر به بررسی این تحولات به خصوص طراحی لوگوی این باشگاه خواهیم پرداخت.
1. اولین طرح از لوگوی پرسپولیس
نشان تخت جمشید نشان قدیمی تخت جمشید نشان پرسپولیس
با نگاهی به گذشته متوجه می شویم که این خدمه برای اولین بار در سال 1342 شعاری داشته است. این نشان نماد پروهر بوده است. این تابلو رسما رونمایی شد و به عنوان اولین لوگوی این باشگاه معروف به خدمت گرفته شد. می توان گفت این شعار کمی یادآور بازیکنان شاهینی بود که به پرسپولیس آمده بودند. این لوگو به مدت 3 سال مورد استفاده قرار گرفته است.
تاریخچه لوگوی پرسپولیس تنها به قرار دادن آرم فروهر روی گل ختم نمی شود، چرا که لوگوی این برند نیز مانند سهامداران و صاحبان آن مدام در حال تغییر است و راهی طولانی و پر پیچ و خم را برای تبدیل شدن به نماد پرسپولیس طی کرده است. امروز.
اولین لوگوی برند پرسپولیس که کمی شبیه به یک لوگوی حرفه ای به نظر می رسد و گاهی بر روی پرچم یا لباس بازیکنان تیم حک می شود، خیلی زود با تصویر مفهومی و هوشمندانه تری جایگزین شد.
این تصویر که نمادی از روایت دریای تخت جمشید یا به عبارتی تخت جمشید (شهر ایرانی) بود، سه سال پس از سقوط و برخاستن پروهر بر روی لباس و پرچم تخت جمشید به نمایش درآمد.
این نماد شامل دو سر متقارن یک حیوان شبیه شیر شاخدار است که جام را احاطه کرده است. زیر این جام نشانی شبیه به حلقه های المپیک وجود دارد که می توان گفت جدا از حوزه فعالیت برند نیست.
بعد از پیروزی انقلاب در سال 57، نام و نشان برند پرسپولیس خالی از تغییر نبود و این تیم سال ها از هیچ نمادی به عنوان آرم استفاده نکرد. در سال 1365 نام پرسپولیس رسما به «تریمف» تغییر یافت و سپس استفاده از لوگوی با نشان پرسپولیس برای این برند کاملاً بی معنی به نظر می رسید.
به همین دلیل باشگاه لوزی را به عنوان نماد و نماد انتخاب کرد! دیری نپایید که نماد لوزی با نام پیروزی در دایره ای از گل ها شبیه به آن سال ها حک شد و به این ترتیب شعار پیروزی تا سال 1990 به همین صورت باقی ماند.
با تغییر شرایط سیاسی کشور و به درخواست عباس انسوارد، نام پرسپولیس به این باشگاه بازگشت و او رسما ثبت نام کرد. از این رو نماد پیش از انقلاب این گروه که با دو سر به شکل شیر، سکو و جام ظاهر شده بود، به عرصه بازگشت. این لوگو تا اوایل دهه 1970 به شکل سنتی خود مورد استفاده قرار می گرفت، اما در اواخر این دهه داستان جدیدی به لوگوی پرسپولیس در حال تغییر آمد.
نشان تخت جمشید در این زمان دچار تعمیرات اساسی شد که مرحله زیر جام برداشته شد و سر شیر مانند اسب (گاو) شد. جام با این نماد بزرگتر از همیشه به تصویر کشیده شده است و نام پرسپولیس همچنان با خط فارسی زیر آن دیده می شود.
این نشان تنها چند سال در تاریخ نشان تخت جمشید ماندگار شد و در اوایل دهه 80 با نشان جدیدی جایگزین شد که از نظر ظاهری بیشتر به آرم های قبلی شباهت داشت. سرها به حالت قبلی خود برگشتند و مرحله برداشته شده از زیر شیشه در جای خود قرار گرفت.
تاریخچه باشگاه پرسپولیس
تاریخچه باشگاه پرسپولیس بسیار پیچیده است اما در اینجا خیلی مختصر در مورد آن صحبت می کنیم. این باشگاه در سال 1342 توسط علی عبده، مردی چندحاشیه ای که اعضای خانواده اش در دوران پهلوی در کشور نقش آفرینی می کردند، تأسیس شد. این باشگاه قبلاً متعلق به CRC بود. این باشگاه در رشته بولینگ و سایر رشته های ورزشی فعال بود و حتی یک تیم درجه دو فوتبال در تهران داشت.
از طرفی تیم شاهین اف سی یکی از معروف ترین و محبوب ترین تیم های آن زمان بود. شهرت شاهان رنج سیاسی شد و سازمان ورزش و سرگرمی ایران تصمیم به انحلال باشگاه در 18 تیر 1346 گرفت.
علی عبده از انحلال شاهین استفاده کرد و با اکثر بازیکنان شاهین از جمله پرویس ددری (سرمربی شاهین) و مسعود برومند (سرمربی شاهین) مذاکره کرد و آنها را متقاعد کرد که به پرسپولیس بیایند.
داداری سرمربی پرسپولیس شد و برومند کار خود را به عنوان سرمربی پرسپولیس آغاز کرد و این ماجرا هویت جدیدی به پرسپولیس و شاهین داد و محبوبیت خود را به پرسپولیس داد.
پیشنهاد مشاهده و خرید با تخفیف انواع لباس هتلی پرسپولیس
برای خرید لباس هتلی پرسپولیس در انواع مختلف به این قسمت مراجعه کنید.
مفهوم لوگوی پرسپولیس
اگر نگاه دقیق تری به تاریخچه نشان تخت جمشید بیندازید، متوجه می شوید که این برند ملی قصد دارد به وضوح وابستگی خود را به کشور باستانی ایران نشان دهد. تعیین نام تخت جمشید این قرابت را به خوبی نشان می دهد و انتخاب عنصری تاریخی از نمادهای شناخته شده ایران باستان، تخت جمشید معروف سردیس، مؤید ادعای ماست.
البته در مورد ایده این سخنرانی ها اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. برخی از سرهای استفاده شده در این لوگو شیر یا گاو و برخی دیگر GRIFFIN نام دارند. اما با نگاهی دقیق به ظاهر این روایت و بررسی اسطوره ها و افسانه های ایران باستان، با شخصیت «انزو»، شیر بالدار افسانه ای آشنا می شوید.
در اساطیر، انزو پرنده ای افسانه ای و قدرتمند با بدن و بازوهای شیر مانند، بال ها و پاهای عقاب مانند و دو شاخ بر روی سر است. این پرنده شیر مانند که سپر خدایان بود نماد اسراف و آرزوی رشد و تکامل است که با توجه به عملکرد تیم پرسپولیس قابل تحسین است.
ظاهر در تاریخ آرم پرسپولیس را بررسی کردیمهمانطور که قبلاً در تاریخچه و تحولات نشان تخت جمشید ذکر شد، آخرین نشان تخت جمشید از یک سپر قرمز با قاب مشکی در بالا و پایین تشکیل شده است و تصویری متقارن از دندانه های انزو و سکوی حامل جام به صورت نامرئی دارد. دایره. .
2. اولین تغییر در لوگو
نشان سال پرسپولیس 52
پس از 3 سال، نشان Puror کنار گذاشته شد. قرار بود با لوگوی مرتبط با نام باشگاه جایگزین شود. از این رو مدیران باشگاه تصمیم گرفتند از مجسمه تخت جمشید (این کلمه به معنای شهر فارس) در تخت جمشید استفاده کنند. اینگونه بود که لوگوی جدید بر همین اساس طراحی شد و تا انقلاب مورد استفاده قرار گرفت. در واقع شعار پرسپولیس در سال 1352 یعنی از اولین تغییر در سال 1345 تا انقلاب این شعار بود.
3. تغییر لوگو بعد از انقلاب
نام باشگاه پرسپولیس بعد از انقلاب تغییر کرد. نام جدیدی به آن بدهید، پیروزی. به دلیل این تغییر نام، دیگر نمی توان از لوگوی قبلی استفاده کرد. البته قبل از این تغییر، صندوق عقیمسازی، مالک جدید باشگاه تصمیم گرفت این باشگاه را آزادیای بنامد که بازیکنان این تیم با آن مخالف هستند. به این ترتیب نام باشگاه پرسپولیس در 26 بهمن 1365 به النصر تغییر یافت و البته همانطور که مشخص است نه هواداران این باشگاه و نه رسانه ها در استفاده از نام جدید تردیدی ندارند.
سازمان تربیت بدنی نیز با انتشار نامه ای اعلام کرد که این تغییر به درخواست بازیکنان این تیم صورت گرفته است. اگر بدانیم چنین چیزی صحت ندارد. به این ترتیب از لوگوی قبلی استفاده نمی شود. مدیر زمان تمایل زیادی به طراحی لوگوی جدید نداشت. بنابراین فقط از لوزی ساده به عنوان لوگو استفاده کنید.
4. تغییر لوگو در دهه 60
پس از مدتی باشگاه اعلام کرد که لوگوی جدیدی طراحی شده است. این نماد از یک دسته گل تشکیل شده است. در وسط نام باشگاه به معنای پیروزی بود. این نشان تا سال 1990 نشان رسمی باشگاه بود اما به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفت.
عدم استفاده از این لوگو نشان دهنده حذف نیست. این بدان معنا نیست که باشگاه لوگو ندارد. این در مورد پیروی از مد بود. دلیلش این است که در اروپا، تیمهای فوتبال مانند میلان و یوونتوس ایتالیا از لوگوی خود روی لباسهای خود استفاده نمیکردند. در گروه های انگلیسی هم همینطور بود.
عباس انصاری فورد پس از تغییر شرایط سیاسی می خواهد از نام قدیمی این گروه یعنی «پرسپولیس» و باز هم نماد قدیمی آن و نمادی که بر روی پیراهن این گروه نقش می بندد استفاده کند. پس از انصاری فورد، «شرکت پرسپولیس» به ثبت رسید. در مرحله بعد، نشان مورد استفاده قبل از انقلاب دوباره به نشان رسمی این باشگاه تبدیل شد. باشگاه پرسپولیس با حفظ جزییات ریز آن و تغییراتی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، همچنان از این لوگو استفاده می کند.
5. تغییر لوگو در دهه 70
لوگوی پرسپولیس از سال 76 تا 83
در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 نشان تخت جمشید شکل کاملاً سنتی داشت. به این ترتیب بین شیر و ته جام سکویی قرار داشت که روش پنج حلقه متصل دقیقاً مانند نماد المپیک بود. بالای آن نوشته شده است: باشگاه ورزشی النسر (پرسپولیس). پس از مدتی تریبون از لوگو حذف شد. شیرها نیز کمی خم می شوند و به جام تکیه می دهند.
6. تغییر لوگو در دهه 80
لوگو از 83 تا 90 سال
به این ترتیب، لوگو تا اواخر دهه 1970 به همان صورت باقی ماند. اما در دهه 80 تغییری ایجاد شد و تبدیل به 5 قسمت 3 قسمت شد. شیر زن ها هم خم می شوند و به حالت قبل باز می گردند. مدتی است که باشگاه درگیر اختلافات خصوصی سازی و ثبت عضویت بوده است. به همین دلیل دو نام جداگانه برای این باشگاه در نظر گرفته شد: موسسه فرهنگ و ورزش پرسپولیس و دیگر باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس.
7. تغییر لوگو در دهه 90
لوگوی پرسپولیس
جزئیات زیادی مانند تصویر ستاره روی فنجان و همچنین سه حلقه که بر روی صحنه جا لیوانی جای می گیرد، هر کدام معنای خاصی به بیننده می بخشد.
معمولا در روانشناسی، فرم هایی مانند سپر در بیننده احساس قدرت و مقاومت ایجاد می کنند و برای ایجاد احساس امنیت استفاده می شوند. دایره نامرئی داخل سپر، مانند تمام اشکال هندسی، معنایی پنهان دارد که برای شما رمزگشایی شده است!
دایره در روانشناسی فرم ها به ویژه طراحی لوگو، القای حس یگانگی و همبستگی را بر عهده دارد و از بین رفتن آن در این لوگو را می توان نشانه ای از مفهوم یگانگی با گوشت و پوست دوستان دانست. . از تیم برند.
همانطور که در بخش های قبلی درباره تاریخچه نشان تخت جمشید گفتیم، انزو همچنین نمادی از آرزوی پیروزی و پیشرفت و موجودی اسطوره ای در اساطیر ایران باستان است. بنابراین قدمت و هویت برند را نیز به خوبی نشان می دهد. حلقه های حک شده بر روی پلت فرم نماد برتری این برند در آسیا و جام و ستاره بالای آن نمادی از دستاوردهای این تیم است.
تغییر بعدی در لوگوی پرسپولیس در سال 1392 انجام شد که به این ترتیب دایره دور مشکی حذف شد. نماد سپر مانند جایگزین شده است.
پرسپولیس با قهرمانی در شانزدهمین دوره لیگ برتر انگلیس به دهمین قهرمانی خود در ادوار مختلف دست یافت. به این ترتیب در اواخر سال 96 باشگاه پرسپولیس رسماً درخواست افزودن یک ستاره به نشان خود را ارائه کرد و در اوایل سال 97 موافقت شد و ستاره بالای نشان ملکه پرسپولیس قانونی شد.
فوتبال یکی از محبوب ترین و جذاب ترین ورزش های جهان است که بسیاری از مردم آن را دوست ندارند. بسیاری از کودکان و نوجوانان تحت تاثیر غرور تیم های مورد علاقه خود رویای بازیکنان بزرگی را در سر می پرورانند و بسیاری از آنها برای گرفتن بلیت تیم خود مجروح می شوند.
هر تیم فوتبال، درست مانند یک امپراتوری کوچک، لوگو و رنگ مخصوص به خود را دارد که در عین تمایز تیم از سایرین، به هواداران این امکان را می دهد که برند و لوگوی تیم را بپوشند یا پرچم تیم مورد علاقه خود را حمل کنند. دیگران.
پرسپولیس نیز به عنوان یکی از معروف ترین تیم های فوتبال ایران از این قاعده مستثنی نیست و رنگ و نشان خاص آن در سراسر کشور به چشم می خورد. اما به عنوان یک طرفدار، آیا داستان این لوگوی معروف را می دانید؟
آیا می دانید معنای پنهان لوگوی زیبای پرسپولیس چیست؟ اگر علاقه مند به دریافت پاسخ هستید با ما همراه باشید تا تاریخچه لوگوی پرسپولیس را بررسی کنیم.
لوگوی پرسپولیس در سال 1357
طبق معمول در سال های 76 و 77 هیچ نشانی روی پیراهن پرسپولیس وجود نداشت اما بعد از این دو سال در سال 78 دوباره پیراهن قرمز با تغییرات جزئی روی پیراهن حک شد و جالب است بدانید که بعد از سال 78 و انقلاب نام پرسپولیس را تغییر داد تا اینکه قهرمانی این تیم در سال 1365 در مسابقات بدون لباس نماد می پوشید!
لوگوی پرسپولیس در سال 86
همانطور که گفته شد پس از انقلاب نیز مانند باشگاه استقلال نام باشگاه پرسپولیس به “پیروزی” تغییر یافت. همچنین باعث شد لوگوی جدیدی ظاهر شود که جایگزین لوگوی قبلی می شود. البته بعدها در سال 86 این باشگاه به صندوق خلع ید واگذار شد و این موسسه در اقدامی عجیب حتی به دنبال تغییر نام النصر به الخوریا بود که بازیکنان این تیم با آن موافقت نکردند. در آنجا این پرونده به نام باشگاه النصر ادامه یافت. مدیران جدید این باشگاه برنامه خاصی برای طراحی لوگوی جدید نداشتند، آنها از لوزی ساده برند پوشاک خود آمبرو راضی بودند.
تصویر لباسی بدون آرم پرسپولیس که فقط لوگوی برند آمبرو روی سینه اش نقش بسته است.
پس از مدت کوتاهی لوگوی جدید توسط مدیران سایت برای او انتخاب شد. نام برد انتخاب شده برای این باشگاه در این لوگو نشان داده شده است. لوگوی سایت در واقع یک تاج گل بود که نام ویکتوری روی آن نوشته شده بود. البته این لوگو زیاد روی لباس بازیگران استفاده نمی شد. و از سال 89 تا 93 باشگاه غیرنظامی شده لوگو نداشت!
البته پس از آن عباس انصاری تلاش زیادی کرد تا نام این باشگاه را پرسپولیس بگذارد و به این بهانه نام پیروزی در داخل پرانتز در کنار نام پرسپولیس قرار گرفت: پرسپولیس (پیروزی)
نشان پرسپولیس در سال 1372
پس از گذشت 3 سال که هیچ نشانی از باشگاه پرسپولیس وجود نداشت، سرانجام در سال 1372، نشانی بر روی لباس پرسپولیس حک شد که هنوز هم ردپای آن در نشان این گروه، در واقع ساختار اصلی نشان، دیده می شود. تخت جمشید ایجاد شد. . تصویری که از سرستون های پرسپولیس گرفته شده که البته افراد مختلف آن را متفاوت تفسیر کردند، در ادامه به آن می پردازیم.
لوگوی پرسپولیس در سال 97
در سال 1376 مجدداً نشان «پرسپولیس» جایگزین شد، ستون وسط از روی نشان حذف شد و القاب آن به شکل گاو با شاخ ساخته شد. این شعار تا پایان دهه 1970 به همین شکل باقی ماند. ظاهرا تخت جمشید همچنان علاقه زیادی به ایران باستان دارد.
لوگوی پرسپولیس در سال 2004
در سال 1383 نمادی از نماد سال 1372 رونمایی شد که با اندکی اصلاحات مینیمالیست و البته جذاب تر است. در اوایل دهه 1980 سکوی وسط نشان به نشان تخت جمشید بازگشت و بر روی این ستون 3 حلقه حک شده بود. تقریباً چیزی در شعار استقلال!
نشان پرسپولیس در سال 1391
در سال 1391 نشان پرسپولیس دستخوش تغییرات زیادی شد. آرم اصلی باقی ماند، اما یک قاب محافظ در اطراف لوگو اضافه شد و در آنجا چماق به صورت نوارهای بزرگ در داخل قاب نقش بسته بود.
لوگوی جدید پرسپولیس در سال 2017
در سال ۱۳۹۶ از نشان یا نشان ستاره جدید پرسپولیس رونمایی شد. به طور کلی، لوگو تغییر چندانی نداشت، جلوه های لوگو کمی کاهش یافت و مسطح شد. در این لوگوی جدید انعکاس نور در نوک شیشه جلوه جدیدی به این لوگو داده است.
فونت تاریخچه لوگوی پرسپولیس را بررسی کنید
شایان ذکر است که فونت ها نیز مانند اشکال و رنگ ها در تعریف برند و رساندن پیام آن به مخاطب تاثیر زیادی دارند. فونت عجیب به کار رفته در واژه فارسی پرسپولیس کار خود را به خوبی انجام داده است و با بررسی تاریخچه لوگوی پرسپولیس و نگاهی به فونت های قبلی بیش از پیش متوجه این تغییر می شویم. حرف اول کلمه تخت جمشید به صورت مورب نوشته می شود و انتهای حرف C نیز به همین صورت کشیده می شود و حالتی شبیه پرانتز ایجاد می کند.
این ایده باعث شد نام پرسپولیس و نحوه نگارش آن بسیار سخت و سفت به نظر برسد. البته قسمت لاتین متن در لوگو کاملا ساده و بدون هیچ گونه پیچ و تاب نوشته شده است که با ماهیت آموزنده آن همخوانی دارد.
بررسی رنگ در تاریخچه لوگوی پرسپولیس
در یک گشت و گذار کوتاه در تاریخچه نشان تخت جمشید، خواهید دید که قرمز و سفید همیشه تکیه گاه تمام نشان های تخت جمشید از دوران باستان تا به امروز بوده است. اما در آخرین لوگوی این برند رنگ هایی مانند مشکی و طلایی به آن اضافه شده است که در این قسمت به معنای هر رنگ و تاثیر آن بر آگاهی عمومی می پردازیم:
قرمز: این رنگ حس هیجان و قدرت را در بیننده تداعی می کند و استفاده از آن انتخاب بسیار مناسبی برای یک برند ورزشی است. طیف قرمز خاص این لوگو مات است که نشان دهنده قدمت برند نیز می باشد.
اولین نشان تخت جمشید در سال 1347
همانطور که گفته شد باشگاه پرسپولیس در سال 1342 توسط علی عبده تاسیس شد. نکته جالب اینجاست که این باشگاه 5 سال است که لوگو ندارد! اما 5 سال بعد اولین نشان تخت جمشید در سال 1347 معرفی شد، این نشان بر اساس بدنه بالدار فروهر طراحی شد. این لوگو سال بعد روی پیراهن استفاده نشد اما یک سال بعد دوباره استفاده شد و این لوگو تا سال 75 روی لباس پرسپولیس بود. نکته جالبی که کمتر کسی در مورد آن صحبت و سانسور کرد این بود که در زمان وجود لوگو همین بود. روی لباس قرمز پرسپولیس در آبی!
لوگو آبی پرسپولیس
البته در سال 1352 در برخی بازی ها لوگوی UMBRO برند پوشاک پرسپولیس روی لباس حک می شد. تصمیمات عجیب و آماتوری که نشان از مدیریت ضعیف زمان، عدم برنامه ریزی و توصیه های حداقلی در طراحی داشت. در واقع هیچ خلاقیتی در لوگوی پرسپولیس وجود نداشت و فقط یک نماد بود نه لوگو! کد فروهر + نام باشگاه پرسپولیس
خوب ما در این مقاله به تشریح کامل آرم پرسپولیس و تاریخچه این باشگاه پرداختیم، اما سایت کیت سرا هم مرجع اطلاعات کامل باشگاه پرسپولیس است و هم فروشگاه محصولات این باشگاه برای دیدن و خرید گرمکن و شلوار پرسپولیس و انواع محصولات پرسپولیس کلیک کنید.
برای مشاهده قسمت های مختلف سایت کیت سرا روی نمایش بیشتر کلیک کنید.